Bærekraftrapporten 2015: Bærekraft gir kundeverdi

Norsk Gjenvinning-konsernet har i år valgt å trekke frem bærekraftperspektivet for egen virksomhet i en egen rapport, i tillegg til vår ordinære årsrapport. Vi ønsker å løfte frem og synliggjøre arbeidet vårt på området, og fortelle hvordan dette bygger økonomisk, sosial og miljømessig verdi – både for kundene våre, for samfunnet og for oss.
For Norsk Gjenvinning er bærekraft fundert på tre grunnpilarer:
Compliance: Fordi vår bransje krever sterkt fokus på etterlevelse, sporbarhet og kontroll for å sikre langsiktig robusthet.
Sirkulærøkonomi: Fordi vi tror på at en hvileløs jobbing for å skape stadig bedre løsninger for ombruk og gjenvinning av ressurser skaper verdi for våre kunder, for miljøet og for vår egen bunnlinje.
Eget fotavtrykk: Fordi vår virksomhet har et betydelig fotavtrykk på miljø, mennesker og samfunn i både positiv og negativ forstand. Vi kan gjøre en stor forskjell ved å ha fokus på å styrke de positive effektene og minimere de negative.
I rapporten kan du lese mer om vårt syn på bærekraft og hva vi har jobbet med i 2015: