11. beste omdømme i Ipsos omdømmemåling
Norsk Gjenvinning er utrolig stolte av å ha Norges 11. beste omdømme i Ipsos omdømmemåling 2021. Vi er også nr. 5 på samfunnsansvar og ikke minst - nr. 1 på miljøbevissthet, i årets kåring.
Nummer to blant tjenesteytende selskaper
Ipsos omdømmeundersøkelse måler omdømmet til store Norske bedrifter gjennom totalinntrykk og fire faktorer – miljøbevissthet, samfunnsansvar og moral, økonomi og lønnsomhet og reklame og informasjon. Det er et klart flertall av bedrifter som er konsumerrettet. Blant tjenesteytende selskaper i undersøkelsen kommer vi på en 2. plass på totalinntrykk, som er et resultat vi gleder oss stort over. Våre tjenester er kritiske for at samfunnet skal gå rundt, og ikke minst i møte med bærekraftige omstillinger.
Våre medarbeideres fortjeneste
-Det gode omdømmet vi har er takket være den innsatsen alle våre medarbeidere legger i jobben de gjør – hver eneste dag. Jeg er stolt av å være en del av et selskap der man utfører arbeidet sitt med høy kvalitet og sikkerhet, slik at vi hjelper våre kunder med de riktige løsningene, så vi kan skape ny verdi og nye råvarer. Dette beviser vår visjon: det finnes ikke søppel mer, sier konsernsjef Astrid Skarheim Onsum.
Omdømmet vårt bestemmes av totalinntrykket i befolkningen og samfunnet. Våre tjenester bidrar til en forsvarlig håndtering av alle typer avfall i samfunnet, der målet er å utnytte ressursene så lenge det lar seg gjøre før vi definerer det som avfall. I dette ligger det rådgiving og innovasjon for å finne ut hvordan vi kan skape nye råvarer av det avfallet vi mottar, men også sikre at kundene våre utnytter de ressursene de har lengre, gjennom påvirkning til sine leverandører og sikrer ombruk av blant annet stål i samarbeid med gode partnere.