
Norsk Gjenvinning på topp i Norge på omdømme
Norsk Gjenvinning klatrer til 12. plass på Ipsos omdømmeliste over all selskaper i Norge – blant topp 20 for andre år på rad! I tillegg anses Norsk Gjenvinning som det mest miljøbevisste selskapet i Norge, og er nummer tre på samfunnsansvar.
- Dette er et utrolig sterkt resultat i konkurranse med de største og beste bedriftene i Norge. Jeg er spesielt stolt av at vi er nummer en på miljøbevissthet, sier konsernsjef Erik Osmundsen.
Han presiserer at det ligger mye hardt arbeid bak de flotte resultatene.
- Vi jobber hver dag for å levere på visjonen vår: «Det finnes ikke søppel mer». Dette krever innsats fra alle ledd i Norsk Gjenvinning og vi er helt avhengige av våre medarbeidere som leverer kvalitet til kundene hver dag. For oss er ikke miljø en motsetning til lønnsomhet, tvert imot mener vi det henger tett sammen, og er viktig for at vi lykkes som selskap og mye av grunnen til at vi havner så høyt på listene, forteller konsernsjef Erik Osmundsen.
Rangeringen gjøres årlig av Ipsos med 1 000 respondenter per selskap. Totalresultatet baserer seg på fire faktorer, miljøbevissthet, samfunnsansvar og moral, økonomi og lønnsomhet, og reklame og informasjon.
For samfunnsansvar og moral, havner Norsk Gjenvinning på en veldig sterk tredjeplass.
- Vi jobber utrettelig med compliance og samfunnsansvar for å sikre at vi ivaretar miljøet og våre medarbeidere, samt sikrer samarbeid med ansvarlige underleverandører som etterlever lover og regler på en tilfredsstillende måte. Vi har utviklet oss enormt siden vi tok grep i 2012 og det er gledelig at omverdenen også anerkjenner det arbeidet vi har lagt ned. Det er virkelig imponerende å se at vi havner som nummer tre på listen over samfunnsansvar og moral, forteller direktør for compliance og organisasjon, Ingrid Bjørdal.